Diagnostyka mechaniczna
Dowiedz się
Czym jest
diagnostyka
mechaniczna?
Diagnostyka mechaniczna to sprawdzenie kondycji technicznej Twojego auta przy użyciu tzw. metody bezdemontażowej, czyli niewymagającej rozkręcania dużych elementów samochodu. Jeśli czujesz, że pojazd nie zachowuje się podczas jazdy tak jak dotychczas, jest to dobry moment na zgłoszenie się do nas. Może to być pierwszy symptom większych problemów, które szybko wykryte zapobiegną konieczności wydawania sporej ilości gotówki zgodnie z zasadą „lepiej zapobiegać niż leczyć”. Jeśli nie przyjeżdżasz do nas z już określoną usterką, warto zlecić nam właśnie diagnostykę mechaniczną.
Na czym skupiamy się
podczas takiej diagnostyki?
JAZDA PRÓBNA TO BARDZO WAŻNY ELEMENT DIAGNOSTYKI
Podstawowe objawy jesteśmy w stanie wychwycić już po odbyciu testowej przejażdżki- to, co wydaje niepokojące odgłosy podczas jazdy, najlepiej słychać w trasie. Nie znaczy to, że pokonujemy Twoim autem setki kilometrów- czasem wystarczy nawet kilkudziesięciometrowy przejazd, aby wstępnie zdiagnozować usterki Twojego auta.
Gdy już zasiądziemy za kółkiem, przeprowadzimy kilka prostych testów:
– sprawdzamy sygnalizację kontrolek ostrzegawczych
– weryfikujemy tor jazdy auta, aby wykluczyć ewentualne kłopoty z zawieszeniem
– oceniamy tzw. kulturę pracy silnika- serce auta powinno pracować miarowo i jednostajnie
– analizujemy niestandardowe dźwięki słyszalne podczas jazdy: stukanie, piski czy szorowanie, które mogą wskazywać na niewidoczne gołym okiem wady pojazdu
– sprawdzamy działanie hamulca ręcznego
Podczas jazdy próbnej oceniamy także stan zużycia elementów we wnętrzu pojazdu- tapicerki, kokpitu, plastików, drążka zmiany biegów, pedałów. Niektóre niepokojące dźwięki mogą bowiem nie być groźne i wynikać właśnie z osłabienia poszczególnych elementów.
SPRAWDZENIE STANU TECHNICZNEGO- OCENA WIZUALNA
Oprócz wykonania jazdy testowej staramy się również zwrócić uwagę na problemy, które można zauważyć dzięki wzrokowym oględzinom auta:
– oceniamy stan karoserii (zwracamy uwagę na to, czy nie występują ogniska rdzy)
– sprawdzamy i oceniamy stan szyb oraz wycieraczek i spryskiwaczy
– sprawdzamy oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne pojazdu
– sprawdzamy stan opon oraz ciśnienia w kołach
– sprawdzamy poziom wszystkich płynów eksploatacyjnych (olej w silniku, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy) i filtrów, stan akumulatora oraz amortyzatorów, naciąg pasków klinowych
Dla dopełnienia analizy zerkamy również pod samochód i oceniamy stan elementów podwozia, hamulców, układu napędowego i zawieszenia.
Taka kontrola oczywiście nie pozwala na wykrycie wszystkich usterek, ale wiele niebezpieczeństw jesteśmy w stanie zlokalizować w ten sposób. Na życzenie klienta diagnostykę mechaniczną możemy rozszerzyć o diagnostykę komputerową.